Van ‘Kwaliteit is van de Kwaliteitsafdeling’ naar ‘kwaliteit is van ons allemaal’
Kwaliteitsmanagement is een toenemend belangrijk thema in de industrie en bij onze klanten. De eisen van de markt gaan omhoog en er wordt steeds meer verwacht dat elk bedrijf continu “auditproof”is en dat niet alleen de handboeken op orde zijn. Vaak genoeg zien we dat de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit KPI’s bij de kwaliteitsafdeling wordt neergelegd. En niet als gezamenlijke verantwoordelijkheid over de disciplines heen wordt gedragen.
Hoe zorgen we dat alle afspraken nageleefd worden in een productieorganisatie waar mensen werken om output te genereren?
Zoveel certificaten, zoveel audits, al die controles en de klanten willen ook zelf nog langskomen, kan ARV helpen bij om hier grip op te krijgen?
Onze kwaliteitsmensen ervaren hoge werkdruk, worden geleefd door de waan van de dag en krijgen de tijd niet om van reactief naar proactief te gaan werken. Voelen zich niet gehoord, zijn geïrriteerd ipv geïnspireerd. Er zit een kramp in et QA/QC team. Of is het een kramp in de gehele organisatie?